Есе


 

Моє педагогічне кредо:

Де є бажання, знайдеться й шлях!

 

Життєве кредо:

«Завжди пізнавати світ і себе, навчати цьому інших».

 

Мій життєвий принцип:

 «Наполегливість і завзятість завжди винагороджуються».

 

 Це мій четвертий рік роботи в школі. Відверто кажучи,  ніколи не бачила себе педагогом. Сама думка про те, що  буду навчати дітей, здавалась мені безглуздою. Завжди мріяла стати ветеринаром.

Але навчання в десятому та одинадцятому класі кардинально змінило мою думку.  

Усе це трапилось якось несподівано. Моя вчителька з української мови та літератури одного разу запитала: «Хто для вас є прикладом у житті?». Я відповіла, що саме вона й слугує для мене взірцем. Після цього почала активно готуватися до  вступу в педагогічний університет на філологічний факультет.  Мрія здійснилася – я   закінчила Дрогобицький педагогічний університет ім. Івана Франка за спеціальністю «учитель української мови та літератури, польської мови, зарубіжної літератури» і стала вчителем.

Я, Гаврилевич Ірина Романівна, працюю в опорному Великолюбінському  ЗЗСО І-ІІІ ступені вчителем польської мови, зарубіжної літератури та української мови. До цього працювала вчителем  польської мови в СЗШ №68 м. Львова та в ліцеї №37 Львівської міської ради. 

2020 рік був для мене особливим, оскільки  прийшла працювати у свою рідну школу. Я була дуже щасливою та переповненою ентузіазмом.  Тож у 2021 році стала тренером у підготовці вчителів до Нової української школи (НУШ).  Це допомогло мені впевнитись у тому, що я на своєму місці.

Часто згадую свій перший робочий день, той страх  перед першим уроком у пятому  класі. Порівнюю себе теперішню і розумію, що професійно я виросла. З'явилася більша впевненість у собі,  навчилась знаходити спільну мову з учнями, колегами.
Я
полюбила свою роботу, на яку іду кожен день з радістю.

На своїх уроках я не тільки навчаю дітей, а ще допомагаю їм , виховую. Радію  маленькій перемозі кожного з них, коли бачу ті радісні оченята від того, що вони вже знають польський алфавіт та отримують «відмінно» в щоденнику. Стараюсь бути відкритою, небайдужою, люблячою людиною, яка супроводжує їх у пошуку істини.

На мою думку, суспільству потрібна високоосвічена особистість, яка усвідомлює необхідність знань, орієнтується в потоці інформації, може реалізувати свої знання в повсякденному житті й досягти успіхів у різноманітних сферах діяльності.

«Розвиток пізнавальної активності учнів на уроках польської, української мови та зарубіжної літератури» - ось проблема, над якою  працюю. І щоб виховати  особистість, яка розвиватиме свої пізнавальні активності, потрібно весь час приділяти увагу їхнім зацікавленням, щоразу шукати цікавинки та використовувати якомога більше новітніх технологій для подання нової інформації.
 На своїх уроках застосовую різні методи та прийоми, зокрема:
«Відкритий мікрофон», «Мозковий штурм», «Інформаційне гроно», «Асоціативний кущ», «Карта візуалізації», «Займи позицію», «Незакінчене речення», «Дискусія», які допомагають учням легко запам’ятати великий потік інформації.

На уроках  зарубіжної літератури  використовую методи кооперативного навчання: робота в парах, у малих групах. Часто прошу учнів намалювати ілюстрацію до вивченого твору або ж написати лист-пораду головному героєві. Діти виконують такі завдання з радістю, проявляючи творчі здібності.

Також проводила інтегровані уроки, які дали можливість краще зрозуміти учням зв’язок між предметами (польська мова - музичне мистецтво, англійська мова). Такі заняття дуже їм  до вподоби, оскільки учні вивчили та заспівали колядку «Jinglе Bells» двома іноземними мовами – англійською та польською.

Після проведення інтегрованого уроку на тему: «Музична подорож до Польщі. Фридерик Шопен», учні з легкістю змогли  зробили проекти про відомого композитора  польською мовою.

Спробувала теж зробити урок-екскурсію  «Підземелля Львова» із польської мови для 7 класу. Учні прослухали екскурсію на польській, задавали запитання, коментували побачене іноземною мовою. Після такого уроку діти описали свої враження від побаченого польською.

  У своїй  невеличкій практиці застосовую такі активні методи навчання, як: самостійна робота, творчі завдання, ігрові вправи, метод проектів, самостійне спостереження.

Застосовую випереджувально-пізнавальні завдання. Вони спрямовують учнів на самостійне оволодіння матеріалом до його вивчення за програмою на уроці. Ці завдання вихованці виконують залюбки. Випереджувальними завданнями є читання додаткової літератури, складання власних висловлювань, пошук цікавого матеріалу. Метою застосування випереджувальних завдань вбачаю стимулювання учнів до самостійної роботи, формування у них позитивної мотивації до навчання, готовності до самоосвіти.

Використання активних методів навчання забезпечує розвиток логічного мислення, активізує пізнавальну діяльність учнів, сприяє розвиткові їх творчих здібностей, допомагає вчителеві реалізувати навчальні, розвивальні цілі на уроці.

Звісно ж, не все так легко дається, тому багато часу я приділяю самоосвіті, розвитку та пошуку нових, цікавих методів навчання. Багато завдань придумую самостійно, адже матеріалу з вивчення польської мови є дуже мало. Сучасні діти хочуть, щоб вчитель постійно використовував щось нове,  невідоме для них.

Отже, учителю потрібно бути завжди в пошуку чогось нового, не тільки із його предмету, а й у різних сферах діяльності.

 



Коментарі